Mindenképpen érdemes visszatekinteni az időben, hogyha meg akarjuk érteni a magyarországi oktatási reformot. A rendszerváltás után az iskolák, tanintézmények az önkormányzatok fenntartásába kerültek. Ennek eredménye az lett, hogy az oktatás nagyon sokszínűvé vált. Az iskolákban nagyon sok különbség jött létre mind oktatási mind pedig anyagi téren, főleg a különböző anyagi helyzet miatt, hiszen sokat számított, hogy az adott önkormányzatnak milyen lehetőségei voltak. A nemzeti alaptantervet is újra írták, így a továbbiakban is jellemzően teljesen más lesz az oktatás,mint volt és sok újdonságra is lehet számítani.


Az általános iskolákban be fogják vezetni a hittant és az egyéb nevelésre szolgáló tantárgyakat ugyanis, azt vallják, hogy a gyerekek nincsenek rendesen megnevelve, ezért kell bevezetni ezeket az új tantárgyakat. Ebbe az irányba próbálják meg terelni az oktatást és hozni ilyen jellegű döntéseket. Mindenki ugyan olyan anyagot fog tanulni, hiszen az egységesség is az egyik alap pillére lesz a magyar oktatásnak. Aki élt már az előző rendszerekben, az nagyon is jól láthatja, hogy visszaköszönnek az „új” intézkedések, oktatás terén újabb reformok várhatók, a régi recept alapján.

Az iskolák és a tanárok teljesítményét külső szakemberek fogják vizsgálni. A tanintézmények arra fognak fókuszálni, hogy minél jobb eredményeket érjenek el, ezzel ösztönözve mind a dolgozókat mind pedig a diákokat az iskolában. Ez nagyon jól összekovácsolhatja az embereket és olyan eredmények jöhetnek ki, amik hasznosak lehetnek. Ezért kell minden helyzetben támogatnunk az oktatást, mert nem csak a mi, de gyerekeink jövőjét is befolyásoljuk azzal, hogy az oktatást ilyen területen fejlesztjük. tehát nem kell megijedni az oktatás újabb reformjaitól, hiszen ezeknek sem más az alapja, mint a régi recept, csak legfeljebb újabb csomagolásban kapjuk a rendelkezéseket, oktatási törvényeket, tanterveket.